2012. október 14., vasárnap

Rácponty

Ki ne emlékezne a gyerekmondókára, mikor az ujjainkon számoltuk, hogy "Ez elment vadászni, ez meglőtte ..." és így tovább.
Ha nem is vadászni, de horgászni indult a párom egy hete, mint ahogy idén már több alkalommal is. És hozott három szép pontyot. Én pedig elkészítettem az egyik kisebből egy adag rácpontyot. Hogy is csináltam?
Hozzávalók:
1 ponty
burgonya
hagyma
paradicsom
paprika
tejföl
füstölt szalonna
olaj
bors
pirospaprika
A pontyot sűrűn beirdaljuk mindkét oldalán, hogy átvágjuk a szálkákat. Sózzuk, borsozzuk, kívül-belül. Majd az irdalások menték megtűzdeljük vékonyra vágott füstölt szalonnával. Befektetjük a tepsibe, átlósan. A hal két oldalára vékony karikára vágott, nyers burgonyát, vékonyra szeletelt paradicsomot, paprikát és hagymát szórunk, avagy rétegezünk, tetszés szerint, és sózzuk. Egy kiskanálnyi, vagy csapott teáskanálnyi pirospaprikát (tetszés szerint) elkeverünk egy kanál olajjal, majd két nagy doboz tejfölhöz adjuk. A tejfölt ezután ráöntjük a halra és az krumplira. Én csak az egyik oldali krumplit szoktam tejföllel sütni, a másikat anélkül hagyom. Apróra vágott szalonnát üvegesre pirítunk, és a zsírral enyhén meglocsoljuk a halat és a krumplit, a szalonnát pedig rászórjuk a halra. Fólia alatt sütjük közepes hőfokon, gázsütőn 4-5 fokozat, kb. 45 percig, majd levesszük a fóliát és pár percig pirítjuk.
Az eredmény:

Jó étvágyat :)

4 megjegyzés:

  1. Hmmm, tegnap nem érkezett meg, így becsuktam az ablakot :))) Csodásan néz ki, még mindig!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A manóba! Tudtam, hogy ezekben a jövőből érkezett ketyerékben nem lehet megbízni :)))
      Köszi, örülök, hogy tetszik, ha már az ízét és az illatát nem is érezheted.

      Törlés
  2. Úgy olvastam, horgászni tanul... Gondoltam is, vajon mit visz haza, ha megtanult?! :DDDD
    Nagyon guszta lett a végeredmény, biztos finom is volt. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A legendás félreolvasások már a blogomat is érintik? :)))
      Igen, nagyon finom volt :) Én meg szerény :DDD

      Törlés