2016. március 18., péntek

Az ajánlat



Illés TaMara - Az ajánlat


-     Hívatott, Mr. Stewart?
-     Azért vagy itt, nem?
-     Ööö… de igen.
-     Akkor gyere be, és csukd be az ajtót!
-     Rendben.
-     Ülj le! Láttad a reggeli újságokat?
-     Még nem volt időm… Kicsit késve értem ma be.
-     Hosszúra nyúlt az este?
-     Valami olyasmi. 
-     Kell a szórakozás, nem lehet mindig csak dolgozni…
-     Valahogy úgy, igen.
-     És jól mulattál?
-    Hááát… igen, mondhatjuk, hogy jó volt, uram.
-  Kielégítő? A nagyapám mindig azt mondta, hogy nem szabad összekeverni az üzletet a szórakozással. A szórakozás kielégítő, az üzlet kifizetődő. No, mármost, ha a szórakozás kifizetődő, akkor… akkor ott valami nem stimmel.
-     Hát, igaza van, de talán néha mégis össze lehet vonni őket.
-     Talán. Ha olyan pozícióban vagy. És, merre voltál tegnap? Persze csak ha nem titok.
-     Csak úgy elütöttem az időt. Tudja, haverok, egy kis iszogatás, meg ilyesmi.
-     Haverok… A haverjaid is az üzleti életben forognak?
-     Némelyik, de van közöttük jogász is.
-     Aha, jogász. Tudod, mi az, tíz jogász összekötözve, a tenger fenekén?
-     Hm… nem, attól tartok, nem tudom.
-     Jó kezdet. Vicces, mi? Nem én találtam ki, egy filmből vettem.
-     Igen, tényleg vicces. Jó kezdet…
-  A Hiltonban nem jártál az este véletlenül? Parker-ék ott tartottak fogadást. Nagy buli volt állítólag.
-     Hát, igazság szerint jártam arra.
-     Nocsak! 
-     Nézze, uram, én…
-     Na, fogós kérdés?
-     Nem, csak…
-   Segítek. Tudod, hogy veszi ki magát, amikor reggel kinyitom az újságot, és a Parker & Sons évértékelőjéről szóló tudósítás fotójáról az én egyik frissen kinevezett csoportvezetőm néz vissza rám? Hát kurva szarul…
-     Uram, az nem…
-   Itt az újság, nézd meg! Ott állsz és Parker-ral beszélsz. És én azon gondolkodom, hogy mit keres ott az egyik emberem? Vagy ez nem te vagy?
-    De igen, csak... 
-    Megmagyarázod vagy mondjam, hogy én mit gondolok?
-    Tudom, hogy hülyén jön ki, de ez nem az, amire gondol.
-   Nem? Mire gondolok? Arra, hogy elárultál engem és a céget? Hogy olyan lehetőséget kaptál tőlem, amiért mások ölni tudnának és te beleköptél a képembe és lepaktáltál…
-     Nem, uram! Nem paktáltam le senkivel.
   Nem? Akkor mivel magyarázod? Itt a képed az újságban. Ott állsz amellett az ember mellett, aki évek óta tönkre akarja tenni a cégemet. Aki lecsap előttem minden zsíros üzletre, aki mindig egy lépéssel előttem jár, és nem tudom, hogyan? És te ott vigyorogsz mellette. Az ő estélyén.
-     Nem az történt, amire gondol.
-   Nem? Pedig én csak arra tudok gondolni, hogy már régen neki dolgozol, azért jár mindig egy lépéssel előttem. Hogy te vagy, aki… hogy lepaktáltál vele!
-     De nem! Én… én nem tennék ilyet.
-     Dehogynem! Mégpedig azért, mert nem nézem jó szemmel, hogy a lányom körül legyeskedsz.
-     Jézusom! És ezért elárulnám a legnagyobb üzleti ellenfelének?
-     A kép láttán mi másra kéne gondolnom?
-     Nem tudom… fogalmam sincs. Igaza van, a helyében talán én is…
-  De nem vagy a helyemben! A magad helyében válaszolj, hogy mivel tudod megmagyarázni, hogy Parker estélyén voltál, vagy sétálj ki azon az ajtón! De abban biztos lehetsz, hogy…
-    Ajánlatot tettem neki.
-     Hogy mit? Miféle ajánlatot?
- Tegnap este kaptam egy fülest, és mivel maga színházban volt, nem értem el. Ezért hazardíroztam.
-     Hazardíroztál… Ez meg mi a francot akar jelenteni? Hogy elmész ehhez a szemétládához, és…
-    Eladja a cégét. Ajánlatot tettem rá a maga nevében. Felvásárolhatja azt, aki évek óta borsot tör az orra alá.
-     De te nem vagy abban a pozícióban, hogy ajánlatokat tegyél a nevemben!
-     Tudom, de mindig azt szokta mondani, hogy kockázat nélkül nincs haszon.
-     És te kockáztattál… Az én nevemben. Megáll az eszem!
-     Igen, de mint mondtam…
-     Hát ez… Hm… Ezért mentél oda…
-     Igen. És háromra jön tárgyalni.
-   Tárgyalni… És nem akartál erről tájékoztatni? És ha én nem akarom megvenni a cégét? És ha nem jó a három óra? Eszednél vagy te?
-     Uram, engedelmével, biztos vagyok benne, hogy meg akarja venni, ha teheti, és…
-     Rendben… Cseszd meg! Ki kéne, hogy rúgjalak. Ha nem jön össze az üzlet, ki is foglak.
-     Akkor előkészíttessem a tárgyalót?
-     Igen. De ettől még nem randizhatsz a lányommal!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése