2012. szeptember 9., vasárnap

Fasírt egy kicsit másképp

Ma, párom ötletére, picit másképp készítettem a fasírtot, mint szoktam. Igen, kérdés, hogy mihez másképp? :) Hiszen ahány ember, valószínűleg annyiféle bevált recept van.
Anyu például áztatott zsemle vagy kenyér helyett zsemlemorzsát tett a darálthúsba mindig, hagymát nem, csak fokhagymát. Sózta, borsozta, őrölt köményt és majorannát tett bele, és tojást. És pirospaprikát. Majd a húsgolyókat megforgatta zsemlemorzsában.
Az én ízlésem más. Én egy pici áztatott zsemlét teszek a húsba, egy tojást, fokhagymán kívül apróra vágott vöröshagymát is, sót, borsot, pici őrölt köményt, pirospaprikát nem igen, max. egy picit az illúzió kedvéért. A pirospaprika zsírban oldódik, úgy érvényesül a színe, viszont a nyers húsban nem igen jön ki szerintem ez a hatása. Az íze pedig nekem nem hiányzik a fasírtból. Húspogácsákat készítek, de én nem forgatom be őket zsemlemorzsába, hisz anélkül sem esnek szét, viszont sütés közben a lepergő zsemlemorzsa ég az olajban.
Szóval, így készítem én a fasírtot. De miben lett ma más? Abban, hogy nem tettem bele zsemlét, viszont tettem bele mást. Apróra vágott, lecsepegtetett, zöld olivabogyót. És egy kis görög fűszersót. Nagyon finom lett, mediterrán ízvilágot idéző. Burgonyapürét és frissen főzött, lehűtött almakompótot ettünk mellé.

1 megjegyzés:

  1. Nem szeretem az olajbogyót, ettől függetlenül jól hangzik a fasírtod. Nyami! :)))

    (Szép az új profilképed!)

    VálaszTörlés