2012. január 18., szerda

Kiszolgáltatva

Úgy tűnik, semmi sem olyan egyszerű, mint amilyen lehetne. Bérletet vettem reggel, és a pénztáros ötször húzta le a bankkártyámat, sikertelenül, mert a gép nem jelzett, hogy elfogadta volna. Majd törölgette a kártyát, nézegette jobbról, majd balról, leste elölről, hátulról, majd megkérdezte, hogy nem hibás-e, és ha nem, akkor egyáltalán a csíkot kell-e rajta használni vagy esetleg van rajta olyan kis valami, ami miatt be kell dugni a leolvasóba, nem pedig lehúzni? Jaj!!! Megnyugtattam, hogy nem, a kártyának semmi baja, nem chipes, de ha esetleg megfordítaná, akkor .... és lőn, láss csodát, máris köpte ki a nyugtát a masina.
Lehet, hogy gyorsabb lett volna, ha készpénzzel fizetem ki a bérletet? 
Az emberek nagy részének ma már bankszámlája van. Miért? 
Modern a világ.
A munkáltatóknak egyszerűbb átutalni a fizetést, mint házipénztárból fizetni, ezért előírják, hogy bankszámlával kell rendelkeznie az alkalmazottnak, sőt, nem is kérdik, hogy milyen formában szeretne hozzájutni a fizetéséhez. 
Könnyebb kezelhetőség. Nem kell otthon rejtegetni a pénzt, vagy csak bent hagyni a pénztárcában, ahonnan kiránthatjuk.
Ha ellopják, és ne adja az ég, hogy így járjon bárki is, az ember tárcáját, táskáját, a benne lévő készpénznek búcsút mondhat. Ha ellopják a bankkártyát, akkor még van reményünk, hiszen le tudjuk tiltatni.
De mennyire vagyunk ténylegesen biztonságban a bankkártyánk használata közben, on-line vásárlás közben? Bízunk benne, hogy eléggé. Addig, amíg nem értesít minket a bankunk, hogy azonnali hatállyal letiltotta a bankkártyánkat, és intézkedett az új elkészítése felől. Na, azt hiszem, ez az igazi MI A ..... VAN? helyzet. Jön a telefonálás  a bankba, ahol a gépi hang közli, hogy minden kolléga foglalt, kéri a türelmünket, de addig is hallgassuk meg ilyen-olyan ajánlatukat. Sokadik próbálkozásra és várakozásra végre sikerrel járunk! Az alkalmazott közli, hogy biztonsági okból történt, ami történt, de ne aggódjunk, gyorsan intézkednek az új bankkártya elkészítés és postázása érdekében, de ne kérdezzük, ez mit jelent, mert nem tud időpontot, időtartamot mondani, legyünk türelemmel.
Mindez történik Karácsony előtt egy-két héttel. Vesztünkre nem a legtöbb fiókkal rendelkező banknál vezetjük számlánkat, bár, igazság szerint nem is vele kötöttünk anno bankszámla szerződést, csak a mi bankunk beintegrálódott egy másikba, aki jogutódként nyakába vette a mi pénzünket, számlánkat.
Új kártyánkra több, majd' két hetet kell várni, de tájékoztatnak, hogy örüljünk, mert ingyen kaptuk!!!, és közlik, hogy valószínűleg hozzáfértek  illetéktelenek az adatainkhoz egy bizonyos szolgáltatónál való bankkártyás fizetés következtében.
Szomorú. Lényeg, hogy látszólag megnyugodhatunk, mert nincs idegen mozgás a számlánkon, nem tűnt el róla  a pénz, igaz, sajnos, több se lett rajta.
És ismét bebizonyosodott, hogy az adat, az információ micsoda nagy érték. Legyen szó akár csak a privát számítógépünkről, a levelezőprogramunk tartalmáról, vagy hatóságok, magáncégek nyilvántartásairól. És bizonyítékot nyert az is, hogy bármi technikai újítás érkezik az életünkbe, arra egyből kialakul egy iparág, ami azon alapszik, hogy művelői törvénytelenül hozzájutnak a mi személyes adatainkhoz, és a pénzünkhöz. A bankok és egyéb intézmények pedig súlyos milliókat költenek az informatikai rendszerük biztonságossá tételére, de, úgy tűnik, mindig vannak, akik egy lépéssel előttük járnak. Mert tudjuk, hogy tökéletes biztonság nem létezik. És azt is, hogy végső soron mindig oda lyukadunk ki, hogy ami körül forog a világ, az a pénz.



2 megjegyzés:

  1. ;(( Rettenetesen bosszantó. Sajnálom, hogy ez történt veled. *ölel*
    Szerencse, hogy nem tűnt el pénzetek!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Párom kártyájával történt, mert ő szokott tankoli. Ugyanis kiderült, hogy melyik szolgáltatónál bukott ki a dolog.

      Törlés