2021. június 12., szombat

Dimash Qudaibergen - Sinful Passion (magyar fordítás)

 

S.O.S., Love is Like a Dream, Akkuym (My Swan), Sinful Passion... Ez a sorrendje a daloknak, amikkel Dimash hangja bekúszott a fülemen keresztül a bőröm alá évekkel ezelőtt. És ez így is maradt, azóta is itt van, Dimash a mindennapjaim része, mint egy virtuális lelkitárs, egy bűvös szenvedély.

És, ha már bűvös szenvedély, akkor beszéljünk a Bűnös szenvedély-ről! A kazah A Studio Sinful Passion című dalát Dimash 2018-ban énekelte először. Ha meghallgatja az ember az eredeti dalt, és utána az ő verzióját, akkor két dolgot tapasztal. Először is mintha egy teljesen új dal született volna, amit Dimash egyedülálló énekstílusára és technikai tudására faragtak. Másodszor pedig megérti, hogy mitől ennyire különleges ez a szintén kazah, fiatal művész. 

Akinek ilyen sokféle hang lakik a torkában, és aki ennyire sokféle énekstílust tud művelni, mint Dimash, annak muszáj megmutatnia ezt a képességét. Énekelhetne ő is kizárólag úgy és olyan stílusban, mint a következő világsztárok: Céline Dion, Lara Fabian, Andrea Bocelli, Bruno Mars, Josh Groban, a Muse énekese Matt Bellamy, esetleg a néhai Michael Jackson vagy Freddie Mercury. Hatalmas nevek, és azért említem őket, mert Dimash mindegyikük stílusában otthon van, ami különleges, egyedi szintre emeli őt. És még több stílusban mozog, amit ezek a hatalmas nevek sem énekelnek, így csodásan szólnak tőle a tradicionális folk dalok (pl. Daididau és Samaltau), sőt a folk rock is (pl. Kieli Meken). És akkor a rap műfaját (pl. Be With Me) és a melizmatikus éneklési technikát (pl. Sinful Passion és Hello) még nem is említettük.  

A Sinful Passion hivatalos felvétele, amiben Dimash-tól hallunk baritont, tenort, szopránt, pop és klasszikus stílust, lágy, légies-levegős és öblös, mélyről jövő hangokat és melizmát is:

A dal általam készített magyar fordítása:

Bűnös szenvedély

Hirtelen jelentél meg,
Akárcsak egy holdsugár.
Oh, bár tudnád, hogy te vagy számomra az egyetlen!
Az eső véget nem érőn zuhog,
Sok álmatlan éjszakán
Csak te melegíted fel hideg szívemet, akár a tavaszi napsugár.

Add nekem, add nekem
A lassan égő szenvedélyt e ködös létben!
Add nekem, add nekem
A bűnös szenvedély lassan izzó lángját nappal s éjjel!

Az éjszaka lehunyja szemét a csendben,
Elfeledett hangok, kezek, egy arc… Te vagy csupán, aki kell nekem.
Kiiszom a bájitalt általad megbabonázva,
Csak te tudsz visszahúzni a mélységből e világba.

Add nekem, add nekem
A lassan égő szenvedélyt e ködös létben!
Add nekem, add nekem
A bűnös szenvedély lassan izzó lángját nappal s éjjel!

Add nekem, add nekem!

És a dal Dimash moszkvai szólókoncertjéről, egy néző által készített, közeli felvételről. Ez a koncertverzió az én személyes kedvencem (a teljes koncert elérhető Dimash YouTube csatornáján):  





10 megjegyzés:

  1. Milyen találó,, "bűvös szenvedély" igen,, valóban ezt érzem én is,, már-már hynotikusan vonz a hangja, személyisége,, és nem bántam meg egy pillanatra sem

    VálaszTörlés
  2. Csodálatos írás! Köszönöm szépen hogy olvashattam.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretem olvasni azírásaidat! Mível ugyanaz a fiatalember a rajongásunk tárgya, így olyan mintha a saját gondolataimat olvasnám, csak sokkal jobban megfogalmazva! További sok sikert és jó írásokat kívánok!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm szépen! Aki igazán, szívével-lelkével hallgatja Dimash-t, az rajongóvá válik, így valóban egyezni fognak a gondolatok :) Szerintem lesz még miről írni, igyekezni fogok :)

      Törlés
  4. A dalok sorát kiegészíteném: Passione, Know, Late Autumn.... és mindennel egyetértek :) Köszi a fancam felvételt, tényleg lenyűgöző ez az előadása.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Bizony, lehetne sorolni a dalokat, de én ezekkel kezdtem az ismerkedést Dimash-sal. De a Passione, a Know és a Late Autumn mind a szívem csücske nekem is, mindhárom mestermunka a szerzőktől is, és természetesen Dimash-tól is.

      Törlés
  5. Köszönöm Tamara,hogy olvashattam az írásodat!
    A saját érzéseimet vélem felfedezni benne.
    A fordítás is csodaszép!
    Ez volt az első dal,amit Dimash-tól hallottam.Azóta rabja vagyok!Édes ez a rabság és napmint-nap hálás vagyok,hogy ismerhetem Őt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm, hogy olvastad, és hogy megosztottad a gondolataidat, érzéseidet :) Tényleg így van, édes rabság és hála!

      Törlés