2014. november 29., szombat

Star Wars VII.


Olvasás tekintetében mindig is mindenevő voltam, a szellemi táplálkozást pedig meglehetősen korán kezdtem. Három évvel idősebb nővérem tudna mesélni arról, milyen az, amikor a húga ott nyomul mellette, amikor ő leckét ír, és minden ellenkezése dacára nem tágít mellőle, ő is feladatokat kér Anyutól, hogy végül együtt tanulják meg az írás-számolás-olvasás művészetét. 

Köszönhetően szorgalmamnak és korai érdeklődésemnek (ami talán abból fakadt, hogy nem vettek fel óvodába helyszűke miatt, és azért, mert anyu itthon dolgozott), úgy vezettem le a kreatív energiáimat, hogy faltam a betűket és a számokat. Ennek okán az iskola első osztályát végigunatkoztam, mert új dolgot nem tanítottak, maximum azt tudtam meg, hogy az önállóan megszerzett tudásomra hogyan kellett volna igazából szert tennem.

Alsó tagozatba jártam, amikor nagypapámnál, aki szerette a sci-fit, találkoztam egy történet két kötetével. Az írók csodás világot teremtettek, és teljesen elvarázsoltak. Mivel a hagyományos mesékből már kinőttem, nagy lendülettel vetettem rá magam az újonnan szerzett kincsekre. 

Hogy mi volt a  két kötet?




A George Lucas által teremtett világ elvarázsolt, de nem azért, mintha a médiából már akkor folyt volna a reklámhadjárat. Hiszen abban az időben a médiának még nem volt ennyi ága, tömegeket mozgató hatalma pedig még kevésbé. Nem olvashattam külön háttértörténeteket az íróról, a könyvek születéséről, és akkortájt nem találkoztam még a filmekkel sem. 
De a könyvekkel való találkozás után nem olyan sokkal kezdett kitárulni a világ, és láttam mindkét sztori filmváltozatát. Majd jött a harmadik rész, A Jedi visszatér, majd a Star Wars-világ többi, hivatalos folytatása. És - már felnőtt koromban - megjelent az előtörténet trilógiája is könyvben és filmen. Ennyi olvasni- és látnivaló, a hosszú évek, és az online világ beköszönte után sikerült elég jól megismerem a Lucas által teremtett birodalmat. És, bár a kezdeti lelkesedés már messze van, még mindig szeretem.

És hogy miért is született ez a bejegyzés? Azért, mert  2015. decemberében a mozikba kerül a következő Star Wars film. Érdeklődéssel várom!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése